NASK_PRZEDNASK_TERAZ

Z pewnością niejeden raz zauważamy, jak firmy i marki przechodzą przemiany – zmienia się ich wygląd, nazwa czy pole działania. Mówimy wówczas o rebrandingu, czyli transformacji marki i jej identyfikacji, do którego dochodzi z różnych powodów.

Rebranding firmy nie oznacza jednak jedynie zmiany jej identyfikacji wizualnej czy nazwy. Zmiany, zachodzące w wyniku rebrandingu mogą być znacznie głębsze i dotyczyć choćby linii produktów i usług, jak i zmiany strategii sprzedażowej. Jest to proces skomplikowany i każda firma musi się szczegółowo do niego przygotować.

Do rebrandingu dochodzi często wskutek przejęć i fuzji z innymi firmami. Wówczas zarówno linia produktowa, strategia i oczywiście identyfikacja wizualna muszą zostać odpowiednio zintegrowane. Nie tylko, żeby utrzymać rozpoznawalność marki na odpowiednim poziomie, ale by w ogóle mogła ona funkcjonować bez problemów.

Korzyści płynące z rebrandingu

Rebranding to niejako rozpoczęcie nowego rozdziału w pewnych obszarach działalności firmy, czyli szansa na ponowne zaistnienie w świadomości odbiorców. Procesowi rebrandingu towarzyszą zwykle głośne kampanie reklamowe i informacyjne, dzięki którym nie tylko poinformuje się o zachodzących w firmie zmianach, ale też można zwrócić większą uwagę na oferowane produkty czy zorganizować przyciągające klientów promocje.

Dzięki odświeżeniu logo firmy i elementów corporate identity możemy pokazać, że idziemy z duchem czasu i wciąż się rozwijamy – wszystko to, by jak najlepiej sprostać wymaganiom klientów.

Rebranding – zagrożenia

Niestety wskutek rebrandingu, marka może stracić częściowo rozpoznawalność, jaką posiadała przed jego przeprowadzeniem. Dlatego warto, choćby w przypadku zmiany logo, nawiązać do poprzednich rozwiązań, wzbudzić skojarzenia z dotychczasowymi relacjami z marką, zwłaszcza jeśli do tej pory odnosiła ona sukcesy.

Rebranding to też oczywiście koszty – projekt nowej identyfikacji wizualnej, konieczność wymiany szyldów, materiałów reklamowych, ubrań pracowniczych itp.

Ważnym elementem rebrandingu jest spójność. Przykładowym projektem tego typu było przygotowanie przez agencję ADAH Advertising ujednolicenia logotypów należących do Instytutu NASK. Oprócz projektów graficznych nasza agencja reklamowa przygotowała księgi znaku dla NASK i podlegających mu spółek.